نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سلسله به ریاست فرماندار سلسله و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان، معاون عمرانی فرماندار و روسای ادارات و نهادهای عضو انجمن در سالن جلسات فرمانداری سلسله برگزار شد. 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، مسلم مرادی فرماندار سلسله روز سه شنبه در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت و ضرورت کتابخوانی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود عنوان کرده اند که " من با کتاب خواندن خوابم می برد" که این فرموده ایشان نشان از اهمیت کتابخوانی دارد. 
 
وی با تاکید بر اینکه بهترین روش تربیتی عمل کردن است، افزود: ما باید با کتاب خواندن، فرزندان خود را با کتابخوانی مانوس کنیم. 
 
مرادی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله در هر جامعه ای مسئله فرهنگ است، عنوان کرد: باید در معرفی کتابهای مناسب و خوب و جذاب و پرمخاطب به دیگران قدری بیشتر فعال باشیم و به فراخور ایام و مناسبت های خاص، کتابهای مناسب در اختیار افراد جامعه قرار گیرد تا فرهنگ کتابخوانی هرچه بیشتر در میان افراد جامعه گسترش یابد. 
 
فرماندار سلسله با اشاره به اینکه جامعه به کتابهای جدید و به روز نیاز دارد، تصریح کرد: جامعه نیاز به تبیین دارد و باید فهم سیاسی افراد جامعه از مسائل سیاسی روز افزایش یابد. 
 
وی گفت: نیاز است که با همکاری نخبگان فرهنگی ضمن تشکیل اتاق فکر فرهنگی نقشه راه ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را تهیه کنیم. 
 
سید سجاد راستخانه مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان نیز در این نشست با بیان اینکه استان لرستان با ۵۸ کتابخانه عمومی، جزو استان های با کمترین کتابخانه کشور است، اظهار داشت: اکنون که جنگ رسانه‌ها است، کتابخانه‌ها کارشان تنها امانت دادن کتاب نیست، بلکه سعی کرده‌ایم هر کدام از آنها یک باشگاه فرهنگی کامل باشد. 
 
وی با اشاره به روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت در شهرستان سلسله، افزود: چنانچه مکان مورد نیاز و مطابق با استانداردهای لازم کتابخانه‌ای در این روستاها فراهم باشد، اداره کل کتابخانه‌های استان لرستان این آمادگی را دارد تا نسبت به ایجاد کتابخانه در آنها اقدام کند. 
 
راستخانه با اشاره به کتابخانه عمومی شماره ۲ شهرستان، عنوان کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان بهره بردار این طرح است و بمحض تحویل این پروژه، این آمادگی را داریم که کار تجهیز آن را صورت دهیم.
 
 
b_300_0_16777215_00_images_ZZZZZZZAAAQQQWWZZZ.jpg
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید