فرماندار سلسله گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی فراجنسیتی برای تمام بشریت است و تنها مختص بانوان نیست.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، میلاد شرفی در مراسم گرامیداشت بانوان فعال در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه سلسله که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در سالن نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری ولایت الشتر برگزار شد، با اشاره به اینکه تمدن غرب برای بانوان، مادران و دختران ما در حال نسخه پیچیدن است، اظهار کرد: وقتی الگوی تمام عیاری به نام فاطمه(س) در جهان اسلام وجود دارد، لازم است دستگاه‌های فرهنگی نسبت به تبیین مقام و جایگاه زن در اسلام اهتمام داشته باشند تا همه نسبت به زیبایی‌های دین اسلام و جایگاهی که به زنان بخشیده آگاهی پیدا کنند.   

وی با اشاره به تنزل جایگاه زنان در دنیای غرب، افزود: دنیای غرب به دنبال این است که زنان از مسئولیت مادری و همسری خود در خانواده غفلت کنند.   

شرفی با تأکید بر اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی تعداد زنان بیسواد کشور بسیار اندک است، عنوان کرد: ۵۰ درصد جمعیت دانشگاهیان ما را بانوان تشکیل می‌دهند که تمام این‌ها نشان از توجه انقلاب اسلامی به جایگاه و شأن بانوان در جامعه دارد.   

فرماندار سلسله گفت: زن ایرانی امروز علاوه بر نقش مادری و همسری خود در خانواده، در نقش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، هنری و ورزشی نیز در حال افتخار آفرینی و درخشش است.   

وی افزود: همه ما باید قدر نعمت انقلاب اسلامی را بدانیم و مسیر را برای آینده بانوان و افتخار آفرینی‌های بیشتر آنان در تمام عرصه‌ها هموارتر کنیم.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام امیدی، امام جمعه الشتر با بیان اینکه زن از نشانه‌های خداوند است، افزود: خداوند در قرآن اشاره کرده که بهشت زیر پای مادران است و این نشان دهنده جایگاه والای زن در اسلام است.   

وی با بیان اینکه جایگاه زن در نظام اسلامی جایگاهی بس رفیع است، عنوان کرد: زنان مسلمان علاوه بر نقش مادری و همسری، در جامعه نیز ایفای نقش می‌کنند.   

در پایان این مراسم از تعدادی از بانوان فعال در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

b_300_0_16777215_00_images_qqqqqqeeewweertfd.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید