فرماندار سلسله بر آموزش و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌ها نسبت به خطرات موادمخدرهای صنعتی جدید تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، میلاد شرفی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان سلسله که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه بیشتر اعتیادها به دلیل عدم آگاهی در سنین پایین رخ می‌دهد، اظهار کرد: به همین دلیل انجام کار در مقوله پیشگیری بسیار مهم‌تر، اثرگذارتر و البته کم هزینه‌تر از مرحله درمان است.   

وی با اشاره به استعمال موادمخدر نوظهور در بین نوجوانان و جوانان، افزود: باید آگاهی خانواده‌ها و دانش‌آموزان نسبت به خطرات این نوع موادها بیشتر شود و در این زمینه آموزش و پرورش به دلیل سر و کار داشتن با قشر نوجوان و جوان می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.   

شرفی با تأکید بر لزوم پای کار آمدن تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان در این زمینه، بیان کرد: هرچقدر کارکردهای فرهنگی جوامع بیشتر باشد، آسیب‌های اجتماعی از جمله شیوع اعتیاد نیز در بین جوانان کمتر خواهد شد.   

فرماندار سلسله با تأکید بر اینکه اصل کار در جلوگیری از اعتیاد توجه به مسئله پیشگیری است، عنوان کرد: انتظار داریم که در دل مدارس در این زمینه برنامه‌های جدی‌تر و تازه‌تری صورت گیرد.   

وی با تأکید بر لزوم توجه جدی به مسئله پیشگیری در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: خوشبختانه در بحث ایجاد کمپ‌های ماده ۱۵ ترک اعتیاد در شهرستان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که لازم است تا حصول نتیجه نهایی با جدیت دنبال شوند تا هرچه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری از این کمپ‌ها در شهرستان باشیم.

b_300_0_16777215_00_images_wwwwwccdsgfda.jpg  

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید