به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، در این جلسه که با حضور فرماندار سلسله، مدیرکل بیمه روستاییان و عشایر، معاون عمرانی فرماندار، بخشداران مرکزی و فیروزآباد و دهیاران این بخش ها در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، میلاد شرفی فرماندار سلسله بیمه روستائیان را خدمتی نوین و اثربخش در ازبین بردن فقر مطلق دانست و بخشداران و تمامی دهیاران شهرستان را موظف به همکاری با کارگزاران این بیمه در شهرستان کرد و تشریح خدمات صندوق بیمه روستائیان توسط دهیاران را برای اهالی روستاها از جمله عوامل مهم در راستای افزایش چتر پوشش بیمه ای این صندوق برشمرد. 
وی با بیان اینکه روستاییان و عشایر نقش به سزایی در تقویت اقتصاد جامعه دارند بر لزوم تقویت خدمات بیمه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و تحت پوشش بردن کشاورزان و عشایر شهرستان سلسله که اقتصاد و معیشت آن ها از طریق کشاورزی و دامپروری تامین می شود تاکید کرد. 
 
شرفی گفت: برای گسترش پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در شهرستان سلسله نهایت تلاش خود را از طریق ظرفیت بخشداری ها و دهیاری های تحت پوشش بکار گرفته و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نمی کنیم. 
 
محمدرضا عسگریان مدیرصندوق بیمه روستائیان نیز با تشریح چگونگی بیمه شدن افراد در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، سهمیه تکلیفی این شهرستان را در سال جاری ۱۶۵۰ نفر بیمه شده عنوان کرد و خواستار حمایت بخشداران و دهیاران این شهرستان جهت افزایش چتر پوشش بیمه ای این صندوق در شهرستان سلسله شد. 
وی با قدردانی از حمایت های فرماندار سلسله و بینش عمیق و درک وی از لزوم بیمه نمودن قشر روستاییان و عشایر با بیان اینکه تشکیل صندوق های اجتماعی یکی از مهمترین اهداف و محورهای مهم و مورد تاکید دولت ها در حوزه رفاه اجتماعی می باشد، افزود: مهمترین تعهدات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، پرداخت مستمری بازنشستگی در زمان پیری، پرداخت مستمری از کارافتادگی و پرداخت مستمری بازماندگان است.
وی گفت: در این طرح کلیه افراد ۱۸ تا سقف ۵۰ سال می توانند با بیمه خود از مزایای این صندوق در بازنشستگی بهره مند شوند. 
 
عسکریان با اشاره به آغاز اجرای طرح بیمه نمودن ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از روسناییان و عشایر لرستان از ضرورت تحت پوشش بردن یکهزار و ۷۰۰ نفر از جمعیت روستایی و عشایری شهرستان سلسله در این طرح خبر داد. 
b_300_0_16777215_00_images_xxxxxaasjkjuhygnnzz.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید