فرماندار سلسله گفت: فرهنگ جهادی عامل پویایی انقلاب اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، میلاد شرفی در نشست با مسئولین گروه‌های جهادی و مواکب شهرستان سلسله ضمن تبریک اعیاد شعبانیه پیش رو، با بیان اینکه گروه‌های جهادی از توانایی بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: در این گروه‌ها کارهای تشکیلاتی به وسیله نیروهای حاضر در کف میدان صورت می‌گیرد که قابل مقایسه با سایر فعالیت‌ها نیست.   

وی با تأکید بر اینکه یکی از معضلات ما عدم ایجاد فرهنگ جهادی است، افزود: گروه‌های جهادی قبل از خدمت به مردم باید خودسازی را محور کار قرار دهند چرا که خودسازی و زیست جهادی در هر مرحله از خدمات جهادی بسیار اهمیت دارد.   

شرفی با مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های صورت گرفته در دنیا، گفت: فرهنگ جهادی باعث شده که انقلاب اسلامی مبتلا به ایستایی و تحجر نشود و جوشش و پویایی انقلاب بعد از ۴۴ سال در گرو همین فرهنگ جهادی بوده است.

فرماندار سلسله گفت: در انقلاب اسلامی هرگاه که وارد مسئله جدیدی می‌شویم مردم همان جوشش را دارند و این موضوعی بوده که سبب مانایی انقلاب شده است.   

وی با تأکید بر اینکه جهاد یک فرهنگ است، افزود: نباید هیچ مسئله‌ای فضای فرهنگی ما را در گروه‌های جهادی تحت تأثیر قرار دهد چراکه نقش‌آفرینی و مردمی‌سازی فعالیت‌های جهادی بسیار اهمیت دارد.   

شرفی بیان کرد: گروه‌های جهادی باید نقطه زن باشند و اکنون که مسئله جهاد تبیین توسط مقام معظم رهبری مطرح شده به صورت خودجوش پای کار بیایند و نقش مؤثر خود را در این زمینه ایفا کنند.   

فرماندار سلسله گفت: در شهرستان سلسله کارهای بر زمین مانده بسیاری وجود دارد که می‌توان با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی به این کارها سرعت داد و لازم است که در این زمینه گروه‌های جهادی پای کار باشند.   

در این نشست حجت‌الاسلام صالحی مسئول عتبات عالیات شهرستان سلسله نیز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط گروه‌های جهادی و مواکب شهرستان، این مراکز را را یادگار شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و حضور اثرگذار شش موکب فعال شهرستان را در حرکت میلیونی اربعین شایسته قدردانی دانست و گفت: امسال مواکب شهرستان در ایام اربعین حضور چشمگیر و موثری داشتند و بهترین خدمات را به زائران اربعین ارائه دادند.   

همچنین محمدنیا مسئول موکب حضرت ابوالفضل(ع) نیز به نمایندگی از سایر مواکب شهرستان به بیان گوشه‌ای از اقدامات و خدمات مواکب شهرستان در ایام اربعین و سایر مناسبت‌های مذهبی پرداخت و خواستار اختصاص مکانی جهت توسعه فعالیت‌های دفتر عتبات عالیات شهرستان به منظور ارائه خدمات بهتر مواکب شد و گفت: مواکب شهرستان با مشکلاتی همچون نداشتن دستگاه یخ‌ساز، نانوایی و دستگاه تصفیه آب مواجه هستند که چنانچه تسهیلاتی در این زمینه در اختیار آن‌ها قرار گیرد می‌توانند خدمات مؤثرتری در ایام اربعین و سایر مناسبت‌های مذهبی داشته باشند.   

وی تجمیع موکب‌های شهرستان و فعالیت‌های آن‌ها را در قالب موکب اعظم یکی از خواسته‌های مواکب دانست که این اقدام می‌تواند نقش مؤثری در پیشبرد خدمات فرهنگی آن‌ها در ایام اربعین داشته باشد.

 b_300_0_16777215_00_images_xaqszxcvafd.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید