فرماندار سلسله گفت:‌ شهرستان سلسله جزو شهرستان های برتر در حوزه ثبت وقایع حیاتی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، میلاد شرفی در جلسه ثبت وقایع حیاتی در سالن جلسات فرمانداری، با بیان اینکه در شرایطی قرار داریم که نیازمند جبران مسئله کاهش جمعیت هستیم، اظهار داشت: اکنون بیش از هر عاملی، نیازمند فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.

وی افزود: فرهنگ سازی در این زمینه می تواند میل جوانان به ازدواج و فرزندآوری را در بین خانواده ها افزایش دهد و لازم است که در این زمینه تمامی دستگاه های مرتبط پای کار باشند و نهایت تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.

شرفی با اشاره به جمعیت بالای جوانان در سن ازدواج کشور، عنوان کرد: چنانچه بخشی از این جمعیت ازدواج نموده و حاصل این ازدواج ها منجر به فرزندآوری شود، می توانیم امیدوار به مثبت شدن و بهبود رشد جمعیت کشور باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود، افزود: انتظار می رود در ثبت وقایع حیاتی هماهنگی های بیشتری صورت بگیرد چرا که خروجی آن منجر به تحلیل های درست و تصمیم گیری های بهتر خواهد شد.

فرماندار سلسله با تاکید بر لزوم برنامه هایی در راستای امیدافزایی در بین جوانان و خانواده ها، عنوان کرد: اگر امید در بین جوانان و خانواده ها افزایش یابد قطعا میل به فرزندآوری و ازدواج نیز در جامعه افزایش خواهد یافت. 

مدیرکل ثبت احوال لرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نگرانی درخصوص پیری جمعیت کشور در آینده، افزود: خوشبختانه از لحاظ جمعیت و رشد شاخص ها در وضعیت خوبی به سر می بریم اما به لحاظ رشد فعلا در وضعیت نزولی به سر می بریم.

فریبرز امیری بیان کرد: تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و پیگیری مصوبات آن در دستگاه ها ضروری است.

امیری عنوان کرد: درخصوص ایجاد دفاتر پیشخوان هیچگونه محدودیتی در استان وجود ندارد و چنانچه متقاضی واجد شرایط نیز در شهرستان سلسله وجود داشته باشد همکاری های لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

b_300_0_16777215_00_images_xwiuytgcxz.jpg

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید