فرماندار سلسله گفت: برخی از معتادان متجاهر غیربومی در این شهرستان وجود دارند و منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی شده‌اند که می‌توان با افزایش سهمیه کمپ ماده ۱۶سلسله جهت مداوای آنها اقدام کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، میلاد شرفی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان در سالن جلسات فرمانداری ضمن تبریک روز ارتش با اشاره به اهمیت کانون خانواده در بین مردم شهرستان اظهار کرد: یکی از واقعیت‌های غیرقابل انکار این است که مراقبت‌های اصلی پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی از کانون خانواده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه همه آسیب‌های اجتماعی با هم مرتبط هستند، افزود: این امر می‌طلبد که یک سناریوی جامع، علمی و متنوع در این زمینه طراحی شود و در این راستا نیز از ظرفیت و توان مساجد، پایگاه‌های بسیج، گروه‌های جهادی و همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه بهره گرفت.

فرماندار سلسله با اشاره به لزوم پای کار آوردن دستگاه‌های فرهنگی و نهادهایی که با جوانان و نوجوانان سروکار دارند به منظور پیشگیری عنوان کرد: این انجمن، الگوی موفقی در ترک اعتیاد است و لازم است که دستگاه های مرتبط، انجمن را یاری دهند تا از ظرفیت آن در اجتماع استفاده شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه پایه و اساس همه آسیب های اجتماعی، اعتیاد است، اظهار کرد: همه در قبال معضل موادمخدر و اعتیاد وظیفه داریم.

اردشیر صفاپور افزود: کمپ ماده ۱۵ که با همت مسوولان در شهرستان سلسله ایجاد شده است متعلق به بخش خصوصی است و همه دستگاه های مرتبط تا جایی که در توان داشته باشند باید حمایت‌های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به معتادان متجاهر غیربومی سلسله، عنوان کرد: تعدادی از این معتادان در کمپ ماده ۱۶ استان بستری می‌شوند اما چون سهمیه شهرستان محدود است باید تلاش کنیم تعدادی از آنها نیز در کمپ ماده ۱۵ شهرستان و با بستری شدن در اتاق های مجزا تحت درمان قرار گیرند.

وی با اشاره به افتتاح شدن یک کمپ ماده ۱۶ در شهرستان بروجرد ظرف روزهای اخیر، این کمپ را ظرفیتی برای درمان معتادان متجاهر شهرهای اطراف از جمله شهرستان سلسله دانست و از اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری و مقابله در شهرستان سلسله تقدیر کرد و این شهرستان را یکی از شهرستان های خوب و فعال استان در این زمینه ارزیابی کرد.

فرمانده انتظامی سلسله نیز با اشاره به شناسایی تعدادی از معتادان متجاهر غیربومی در این شهرستان، افزود: انتظار می‌رود در این سه ماهه نخست سال سهمیه‌ای خاص برای شهرستان در این زمینه در کمپ ماده ۱۶ استان لحاظ شود تا تعدادی از این معتادان متجاهر و آسیب زا در این مرکز تحت اقدامات درمانی قرار گیرند.

سرهنگ محمد بوستان افروز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله، بیان کرد: در راستای مقابله با خرده فروشان موادمخدر طرحی در شهرستان اجرا شد که در ابن راستا چندین نفر خرده فروش دستگیر شد.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیده و فاقد سرپناه هستند، این مراکز توسط مراجع ذی‌صلاح تشکیل شده و چنانچه فردی سرپناه نداشته و به تهاجر رسیده باشد در این مراکز به صورت رایگان نگهداری می شوند.

 

b_300_0_16777215_00_images_rtrtyt.jpg

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید