منابع آبی سلسله در توسعه کشاورزی استفاده شود

 

سرپرست فرمانداری سلسله گفت: بیش از ۴۰۰ چشمه و سراب در این شهرستان وجود دارد که باید از این ظرفیت در راستای توسعه بخش کشاورزی استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای افشین ترکارانی در دیدار با رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: کشاورزی و دامداری مهمترین قابلیت های سلسله هستند بنابراین باید با تدابیر لازم از این قابلیت ها در راستای افزایش تولید و اشتغال شهرستان بهره برد.

وی اظهار داشت: باوجود منابع آبی بسیار در شهرستان سلسله اما همچنان به صورت سنتی از این ظرفیت ها استفاده می شود که باید با مدیریت صحیح آنها، در تولید  کشاورزی شهرستان جهش ایجاد شود.

سرپرست فرمانداری سلسله تصریح کرد:‌ با توجه به افزایش قیمت نهاده های کشاورزی  باید نظارت بیشتری بر قیمت کودهای شیمیایی  اعمال شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز با اشاره به شرایط تحریم حاکم بر کشور گفت: خوشبختانه بخش کشاورزی تنها بخشی است که با رشد مثبت مواجه بوده و کود اوره به عنوان ۸۵ درصد نیاز کشاورزان استان افزایش قیمت نداشته است.

اسفندیار حسنی مقدم افزود: کودهای فسفاته و پتاسه نیز مقداری افزایش قیمت داشته اند که در مقابل افزایش نرخ خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی قابل توجه نیست.

بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در سلسله وجود دارد.

 b_300_0_16777215_00_images_frew.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید