سرپرست فرمانداری سلسله: عملکرد شبکه دامپزشکی در ضدعونی کردن روستاها در هنگام شیوع ویروس کرونا قابل قدردانی  است

سرپرست فرمانداری سلسله گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان همزمان با شیوع بحران کرونا اقدامات قابل تقدیری در ضدعفونی روستاها و مکان های عمومی انجام داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای افشین ترکارانی در دیدار با رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان به مناسبت روز دامپزشک در دفتر فرماندار، با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان در حوزه های دامپروری و کشاورزی افزود: رعایت نکات بهداشتی در تمامی مراحل کشتار ضروری است و مجهز شدن کشتارگاه دام شهرستان به سیستم پیش‌سرد یکی از نیازهای ضروری در تامین سلامت شهروندان بود.

رییس شبکه دامپزشکی سلسله نیز گفت: سامانه پیش‌سرد کشتارگاه این شهرستان برای مقابله با بیماری‌هایی چون تب مالت راه‌اندازی شد.

کیومرث نورمحمدی اظهار داشت: نگهداری لاشه ها در سالن پیش‌سرد موجب سالم‌سازی گوشت و از بین رفتن اجرام بیماری زا همچون عامل بیماری تب مالت و ویروس خونریزی دهنده تب کریمه کنگو می شود.

وی ارتقای سلامت مصرف کنندگان و افزایش کیفیت گوشت را از دیگر مزایای سامانه پیش‌سرد کشتارگاه برشمرد و عنوان کرد: گوشت به مدت ۲۴ ساعت و با دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد در این سالن نگهداری می شود.

نورمحمدی گفت: بیش از ۱۴ هزار راس دام سنگین و ۳۰۰ هزار راس دام سبک در سلسله وجود دارد، ۶۰ واحد مرغداری و ۵۰ مزرعه پرورش ماهی این شهرستان نیز در حال فعالیت هستند. 

 b_300_0_16777215_00_images_sewdf.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید