رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

یکهزار کیلومتر از کانال‌های آب‌بر لرستان خاکی است

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر کانال های آب لرستان تنها ۶۰۰ کیلومتر بتونی شده و مابقی خاکی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، اسفندیار حسنی مقدم در جلسه شورای کشاورزی شهرستان سلسله،با بیان اینکه با اعتبارات و تسهیلات دولتی نمی توانیم بخش کشاورزی را توسعه دهیم، اظهار داشت: برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی مورد نیاز محصولاتی همچون گردو و زعفران و حبوبات باید به دنبال متقاضی و سرمایه گذار خصوصی توانمند باشید تا از فروش فله ای این محصولات جلوگیری و به اقتصاد کشاورزان کمک شود و به سمت برندسازی این محصولات حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه باید طرح های نیمه تمام شهرستان سلسله احصا و برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز جهت تکمیل و بهره برداری آنها اقدام نماییم، عنوان کرد: زنجیره تولید تخم مرغ و جوجه یکروزه با توجه به آب و هوا و شرایط مناسب شهرستان سلسله یکی از نیازهای منطقه است که باید پیگیری شود.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات توسعه گیاهان دارویی که یکی از سیاست‌های دولت است که باید دنبال شود، بیان کرد: در ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی باید سعی کنید از ابتدا مر قانون را اجرا کنید تا مجبور به تشکیل پرونده و شکایت در دادگستری نشوید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر لزوم ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی در شهرستان سلسله، افزود: ۷۰ درصد استان لرستان کوهپایه است و زمینهای مردم در حاشیه جنگلها و مراتع واقع شده است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار تداخل در استان لرستان داریم که رقم بسیار بالایی است، انتظار می رود از منابع طبیعی که شهرستان سلسله به صورت ویژه در بحث تداخلات دیده شود.

حسنی مقدم تصریح کرد:تا رفع کامل تداخلات از ارسال پرونده های شکایت به دادگستری جلوگیری کنید، به خصوص مردمی که روی این زمین ها کار می کنند و شغل اصلی آنها کشاورزی است، اما در جایی که احساس کردید که موضوع ویژه‌خواری است پرونده را با قاطعیت دنبال و برخورد قاطع کنید.

حسنی مقدم با اشاره به آبی شدن ۵۰ درصد اراضی دیم شهرستان سلسله، خاطرنشان کرد: باید زمینه را برای آبیاری باغات به شیوه  قطره ای هم ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر لزوم ایجاد مرکز عرضه محصولات کشاورزی در شهرستان سلسله، گفت: باید تا پایان سال جاری این مرکز راه‌اندازی شود و به دنبال ایجاد زنجیره تولید و پرورش آبزیان با توجه به توانمندی های این شهرستان در بخش شیلات باشیم.

 

 

 b_300_0_16777215_00_images_157308399.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید