سرپرست فرمانداری سلسله: مردم دچار ساده انگاری بیماری کرونا شده‌اند

 

سرپرست فرمانداری سلسله گفت: برخی شهروندان درخصوص بیماری کرونا دچار ساده انگاری شده و آنرا جدی نمی گیرند در حالی که ویروس بسیار خطرناک تر از آن است که می پندارند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای افشین ترکارانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به همراهی خوب بسیاری از مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه های مسئولان، اظهار داشت: برخی در این زمینه دچار ساده انگاری شده و پروتکل های بهداشتی را به کار نمی گیرند به همین خاطر ضروری است تا با تمهیدات لازم جدید زمینه حضور آنها در مراسمات کمرنگ شود.

وی با اشاره به معضل برگزاری مراسمات در لرستان و تاثیر آن در گسترش بیماری، عنوان کرد تا اطلاع ثانوی هرگونه مراسم(شادی و عزا) در شهرستان ممنوع می باشد. ایشان درخصوص اجساد کرونایی، افزود: از این به بعد تحویل و تدفین اجساد کرونایی در شهرستان صرفا در ساعاتی انجام خواهد شد که زمینه حضور مردم در مراسم خاکسپاری به حداقل برسد.

ترکارانی با اشاره به سایر متوفیان معمولی، گفت: در کلیه آرامستان ها هم به شیوه ای اقدام خواهد شد که مردم قضیه را رعایت کنند و کمترین حضور را داشته باشند.

وی با اشاره به ممنوعیت چاپ هرگونه اعلامیه ترحیم و کارت عروسی در شهرستان، تصریح کرد: حتی اگر آدرس چاپخانه هم در کارت ها و اعلامیه ها درج نشود، پیگیری های لازم برای مشخص شدن چاپخانه مورد نظر انجام و نسبت به پلمب آن اقدام خواهد شد.

سرپرست فرمانداری سلسله خاطرنشان کرد: همچنین اگر شخصی در مراسمی دچار بیماری کرونا شده و فوت نماید، بازماندگان متوفی می توانند علیه بانیان مراسم اعلام جرم نمایند.

وی با بیان اینکه وظایف دستگاه های اجرایی در ستاد ملی، استانی و شهرستانی کرونا مشخص شده، افزود: هر اداره یا دستگاهی که در این زمینه کوتاهی کرده و وظایف مربوطه را به نحو احسن انجام ندهد  دچار تخلف شده و با مدیر مربوطه برخورد خواهد شد.

ترکارانی با تاکید بر اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی برخی افراد به منزله تضییع حقوق شهروندی سایرین است، ادامه داد: تا عبور از پیک سوم کرونا برگزاری هرگونه مراسم عزاداری و شادی در شهرستان از نظر ستاد مدیریت کرونا ممنوع بوده و با برگزارکنندگان برخورد قاطع خواهد شد چرا که سلامت شهروندان خط قرمز ما است و در این رابطه با کسی تعارف نداریم. 

ایشان در پایان از مردم و مسئولان خواست تا با همکاری و همدلی، همراهی لازم را جهت عبور از این پیک داشته و نسبت به سلامت خود و دیگر شهروندان اهمیت قائل شوند.

 

 

b_300_0_16777215_00_images_157667442.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید