تولید واکسن ایرانی کرونا تا خرداد ۱۴۰۰

 

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران تا اوایل خردادماه سال آینده در تولید واکسن کرونا خودکفا می‌شود و این قلم دارویی در بازار عرضه خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سلسله، آقای نامدار عبداللهیان در جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان سلسله با موضوع اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی اظهار داشت: با تحقق این مهم، ایران جزو پنج کشور تولید کننده واکسن کرونا خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی افزود: هدف اصلی اجرای این طرح، قطع زنجیره انتقال کرونا و ممکن است در ابتدای راه با نواقصی نیز همراه باشد اما اگر همه دستگاه ها در کنترل و پیشگیری از این ویروس به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند به موفقیت های بیشتری دست خواهیم یافت.

عبداللهبان با اشاره به مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر نیرو در دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: رئیس مجمع نمایندگان لرستان پیگیر افزایش سهمیه استخدامی این استان است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه  سلسله دومین شهر آلوده کشور در بیماری کرونا شناخته شد، گفت: امکانات پزشکی شهرستان در وضعیت مناسبی نبود اما با پیگیری جذب اعتبار و تجهیز بیمارستان توانستیم از پیک (اوج) بیماری عبور کنیم.

یحیی ابراهیمی افزود: طرح شهید سلیمانی نیز در راستای حذف زنجیره انتقال کرونا با قرنطینه خانگی مبتلایان و همکاری بسیج و سپاه توسط شبکه بهداشت و درمان در حال اجرا است.

افشین ترکارانی سرپرست فرمانداری سلسله نیز با اشاره به تجهیز و آمادگی مرکز قرنطینه بیماران کرونایی شهرستان اظهار داشت: بسیاری از برنامه های کنترل کننده و پیشگیرانه در این راستا به صورت خودجوش و با مشارکت مردم و مسئولان اجرا شد.

طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به صورت محله محور به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج، هلال احمر، سازمانهای مردم نهاد و خیرین از ابتدای آذرماه در کشور اجرایی و گفته شده است تا سه ماه تداوم دارد.

تشدید نظارت بر اجرای پروتکل ها، افزایش تست های تشخیصی و بیماریابی فعال، قرنطینه هوشمند مبتلایان، گسترش آموزش و اطلاع رسانی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر، اجرای هوشمند محدودیت ها و افزایش خدمات سرپایی به منظور کاهش موارد بستری از اهداف این برنامه است.

طرح کنترل محله محور کرونا با همکاری یکهزار و ۱۹ تیم مراقبتی در ۷۷۱ نقطه این استان از ابتدای آذر به مدت سه ماه آغاز شده است.

 

 

 

b_300_0_16777215_00_images_ijnfd.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید